19 Aralık Ales Sınav Yeri Sınav sonucu Öğrenme-Giriş Kağıdını Kaybettim

Önümüzdeki pazar Ales sınavı var Malum artık sınavlara parmağında yüzükle bile girlemezken giriş için ehliyet bile yetersiz yani şartlar katılaştı.
Hal böyle iken ales giriş tarihini unutum,ales giriş belgemi kaybettim,vay başıma gelenler şimdi ne yaparım gibi çokça laf işittim. Böyel diyen arkadaşlar size en yakın ösym bürosuna gitmekten başka çareniz yok maalesef.
Belgenizi almak için sadece tc kimlik numaranızı bilmeniz ve 3 liraya sahip olmanız lazım

 ALES HAKKINDA İPUÇLARI 




2010-ALES İlkbahar Dönemi ücreti 40 TL olarak belirlenmiş. Başvuru tarihlerinin geçtiği şu sıralarda, ALES ‘e girecek olan gençleri heyecan sarmış durumda. Aynı sınava bende girmeyi düşünüyorum. Başvurumuda yaptım. Bu sınava başvuru tarihlerini kaçıran arkadaşlar üzülmesinler. Bir sonraki sınava başvuru yapabilirler.. Bir sonraki ALES’e başvuru yapacak arkadaşlar, ÖSYM Sınav Merkezi Yöneticilikleri ya da Üniversite Rektörlükleri aracılığı ile başvurularını yapabilirler. Peki bu başvurusu yapılan ve bu kadar kişinin girdiği ALES nedir? Merak edenler için açıklayabilirim arkadaşlar.


ALES nedir?
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı olarak adlandırılan ALES 81 ilimizde ve KKTC’de başkenti Lefkoşada yapılmaktadır.  Yüksek Öğretim Genel Kurulunun 2 Şubat 2007 günü yaptığı toplantının sonucu olarak, yükseköğretim  kurumlarında “öğretim görevlisi, okutman, araştırma görevlisi, uzman, çevirici ve eğitim öğretim planlamacısı” kadrolarında görev yapmak üzere çalışmalar başlanmış ve bu bağlamda yapılması gereken sınavın yani Lisanüstü Eğitimi Griş Sınavının (LES)’in yeni düzende kurulacak olan sınav ile birleştirilmesine ve yeni sınavın adının “Akademik Personel ve Lisanüstü Eğitimi Giriş Sınavı  (ALES)” olmasına karar verilmiştir.
Tezli ya da tezsiz yüksek lisans yapacak ( Pedagojik Formasyon) tüm üniversite mezunları, bu sınava girmek zorundadırlar. Üniversiteler yüksek lisans programlarına öğrencileri alırken bazen ALES i tek başına yeterli bulmayabiliyor. Bazı üniversiteler ALES’de % 50 başarı beklerken, bazı üniversiteler % 100 başarı bekleyebiliyor. ALES den başlarılı olunduğu halde, üniversite içerisinde ek bir sınav ve mulakat da yapılabiliyor.
Ales sınavı Türkçe ve Matematik testlerinden oluşmaktadır ve süresi 180 dakikadır. Her bölümden 80 soru sorulmaktadır. Sınav işleyişi esasen şöyledir. Önce matematik testi verilir ve 90 dakika sorna cevapları toplanır. Hiç ara verilmeden, diğer 90 dakikalık süreç için Türkçe testleri dağıtılır ve süre sonunda cevaplar toplanır.
Sınav çok ama çok kolay bir sınavdır. Eğer soruları çok iredeleyen ve düşünen biri iseniz sürenizi iyi kullanmanızı tavsiye ediyorum. Soruların % 85 i mantık üzerinedir. O nedenle aynı soru size değişik mantıklarda gelebilir. Buna şaşırmamanız ve soruları hızlı bir şekilde çözmeniz gerekmektedir. Söylentilere de kulak asmayınız. Sınavın ingilizce olacağı söylentisini çok duyarız. Sınav kesinlikle Türkçedir. Ana dilimiz türkçedir. Ana dili türkçe olan bir ülkede bu tip sınavlar tabiki de Türkçe olarak yapılacaktır. ÖSS sınavının ingilizce olmaması gerektiği gibi, ALES sınavıda ingilizce değildir. Türkçe yapılacak sınavda her bir aday için sayısal, sözel ve eşit ağırlıklı üç ayrı ALES puanı hesaplanacak ve sonuçlar adayların adreslerine sınav sonuç belgesiyle gönderilecek. Kendinizi test etmek istiyor iseniz, ALES deneme sınavları çözebilirsiniz. İnternetden online oalrak deneme sınavı çözmek isteyen arkadaşlar buradaki adresden çözebilirler.

Posted by NEO on 09:28. Filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Feel free to leave a response

0 yorum for "19 Aralık Ales Sınav Yeri Sınav sonucu Öğrenme-Giriş Kağıdını Kaybettim"

Leave a reply